Qigong = batteriladdare

I morse vaknade jag ca 8.30. Helgtiden ligger runt nio. Tassade upp och ordnade lite i köket, drog igång kaffebryggaren och sen gick jag in i mig själv i en kvart.
Qigong har hängt med mig i drygt 20 år och varje gång jag utövar det blir jag förundrad över dess kraft.
Vi har två batterier i kroppen och det är våra njurar. Den energi som finns där är den vi lever på varje dag. Är vi extra trötta någon dag så är nivån låg.
Med hjälp av qigong kan man ladda dem och få tillbaka energin.
Ber du en kinesisk akupunktör eller utövare av t.ex qigong  berätta något om njurarna kan han hålla på i veckor. Så viktiga är de för oss.
Låna en bok om qigong på biblioteket och prova själv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii