Bloggstart

Jag har haft fullt upp i höst och huvudet räcker inte till när man vill så mycket som jag.  Nya grejer på jobbet och vardagen tar mycket tid. Jag önskade mig böcker i julklapp och det fick jag. En deckare, där min namne finns med och så Bruce Springsteens biografi Born to run. Fem-sexhundra sidor ska jag väl ta mig igenom. Som om inte det vore nog köpte jag fyra böcker till i Ullared, varav två biografier. Ron Wood och John Cleese.
Jag älskar ord och dras verkligen till dem på alla sätt. I bokform, egna berättelser och texter till låtar. Idag fick jag till en refräng till en påbörjad låt, första versen är klar. Det finns också en början på en ny bok i min dator, kanske har skrivit sex sidor, men redan idag fick jag en känsla av att jag borde skriva något helt annat. Framför mig nu på tv:n går serien om familjer som flyttar utomlands, lämnar allt och bara drar. Det är en bra historia. Undrar om man kan få ihop något om lilla Kinna? Nja, tveksamt. Har ju inte växt upp här heller, så det blir väl inte det lättaste uppdraget. (tänker inte skriva om det heller...)
Där kom reklam om P3 Guldgalan... massor med ungdomar... de ploppar ut som jag vet inte vad.
Jag skriver också musik... hallå!
Vi åt kolja ikväll och det var riktigt bra. Till det rödbetor och chevréost och pinjenötter. Mätt, lagom mätt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii