Köttsoppa och inspiration

Året har bara börjat och och kalendern är fulltecknad med jobb. Roligt!
Det blev en lugn kväll och jag fick några timmar för mig själv då Marie körde pass på Friskis. Efter en skön dusch kände jag mig sugen på lite gitarrspel. Planerade maten i huvudet samtidigt vilket var enkelt då den bestod av Bongs köttsoppa och mackor i ugnen. Så alltså tid över till annat.
Hade en sång i kroppen kände jag och för att lura fram den så letade jag efter harmonier att spinna på. Tim Mcgraw fick hjälpa mig att locka fram den till öppningen. Sedan satte jag fart och efter kanske 7-8 minuter fanns en vers framför mig. Med melodi och allt. Känslan av en countryballad. Refrängen finns i huvudet och kanske blir det så att den kommer ut imorgon. Jo då det gör den.

Kommentarer

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii