Nu slänger jag in handduken...

Jösses vad min hjärna jobbat i vår och sommar. Det var underbart med 5 veckors semester och bara göra ingenting. Känns visserligen som att huvudet skulle behöva fem till.
Tänk vad vi är bekväma av oss. Vi, de flesta av oss i alla fall, har ett jobb att gå till och antingen vi stormtrivs eller tycker att det är sådär, så tar vi oss dit. Varför?
Jo, för att det ger oss pengar, socialt och att det är så det ska vara. Det är ingen som vill vara annorlunda, sticka ut, för då blir det snack. Nu är läget så att det är dags för mig att hitta på något annat att pyssla med på dagarna. Vad det blir har jag ingen aning om än. Det kommer ta lite tid, så klart, innan den sista handduken är tvättad och innan den sista patienten kliver ut från behandlingsrummet, men nu är det i alla fall bestämt.
Under hösten kommer leda två olika kurser i Kinna. Det är Studieförbundet Vuxenskolan som var intresserade av mina idéer. Det blir en i Qigong och en i gitarr, med början i september. Det blir spännande och utmanande och det gillar jag.
Jag tar tacksamt emot tips när det gäller arbete, men då är det Kinna, Mark som gäller, för nu har Borås blivit bortskämda länge nog med en av de bästa terapeuterna och man ska ju sluta när man är på topp, säger de :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii