Blom versus 50...

Trots att många i min ålder säger att de känner sig som tjugo, så är det minst lika många som säger, man är inte tjugo längre...
Gick en sväng till posten innan och utanför snappade jag upp några fraser om just ålder. Det var en kvinna som kommenterade vad en kille just sagt om att lyfta grejer. Hon fortsatte meningen åt honom; "bara för att du börjar bli stel och gammal, då eller?"
Han var runt 50 skulle jag gissa. Han blev sur, om än inte på riktigt kanske, men han undrade varför hon sade så och då kom det; bara för att jag själv känner mig så.
Är det så? Jag är frisk och kry och hade fina, perfekta värden sist jag var på hälsoundersökning. Ung i skallen och tanken och inte alls gammalmodig på något sätt, tror jag. Dock är det nog så att jag inte alltid lever som jag lär. Det är nog inget ovanligt, i något yrke som har med människor att göra. Ungefär en gång om året brukar jag uttrycka mig tyst inombords att det nu är dags att träna och motionera, lägga kraft på att äta ordentligt och en massa andra grejer. Det är på hösten, då jag ser fram emot sommaren i fräsch skepnad. Ska det ske, så är det väl nu. Jag gav mig ett par rejäla örfilar nyss och det gjorde ont...
Man har bara en kropp (som jag brukar säga till mina patienter) och den är bra att ha. Nu ska den renoveras ordentligt, stärkas, byggas upp och stråla, då jag mottager gäster i mitten av livet, i juni nästa år. Det blir en liten dagbok av det här, så småningom, då året 2014 blir 2015. Du kanske också behöver städa ur kroppen lite, så vill du hänga på, så gör det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii