Många bra sånger...

Det är med förundran och lite avundsjuka jag ser på Tack för musiken. De är enkla människor och de skriver enkla låtar som har gått in i hjärtat på andra människor under åren. De har stått på scen och spelat, de har spelat in skivor och låtarna har fått egna liv när andra spelat in dem. De har skrivit med andra och haft ett musikaliskt liv. Jag har också skrivit bra låtar. Folk har faktiskt fått en tår i ögat och en klump i halsen av några av mina sånger. Jag har inte stått i strålkastarskenet direkt, men puttrat på lite i bakgrunden mest hela tiden. Kanske vore det kul att sätta ihop en spelning igen som jag gjorde 2009. Spela mina låtar på en gitarr bara, framföra dem som de ska. Enkelt och snyggt. Ska fundera på det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii