Lite stolt är jag allt...

Nu är det snart dags för Svensktoppen Nästa igen. Som ni säkert observerat, så har vi fler än en låt med i år. Det är faktiskt lite häftigt. Vi skickade in fyra sammanlagt och fick med tre. Bra utdelning. När jag sitter och skriver, så får jag alltid en känsla om det är bra eller inte. Om det blir gåshud så är det bra och stämmer efteråt också när den väl är klar. Det blir en bra låt. Ibland känns det inget alls. Det går trögt att få fram orden, jag byter ackord och övergången mellan vers och refräng suger. Det kan inte alltid bli bra. Imorse när jag åkte in till stan hörde jag ett bekant intro i radion. Det var en av våra låtar som rullade igång. Man sträcker på sig lite extra då och jag känner mig stolt över att min musik spelas i radion. Det betyder att den är värd att spelas där.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii