Fly för livet...

Det känns i kroppen av att se alla människor som flyr hals över huvud från sitt egna hemland. Små barn som aldrig nånsin får börja skolan, få kamrater att leka med, ett hem som är tryggt. Det är en konstig tid även om det började för längesen. Jag spekulerade tidigare idag om hur det ligger till. Vi har ju alla vårt ursprung i Afrika. Vad har då hänt? Denna mörka hud har sakta blivit ljusare. Naturen spelar en viktig roll så klart med tanke på solens strålar och hur vi tål dem. Men borde det då inte vara ursprunget som är starkare och vet mer och dem vi ska lyssna på? Vi är ju bara bleka kopior av den djupa historia som finns. Våra hjärnor tar oss till månen, men kan inte tillåta oss att värma och värna om andras liv. Vadan denna spärr? Jag är så tacksam att min mamma och pappa träffades vid just det tillfället och att jag kom till just i det ögonblicket av tid. Mitt liv är dock inte mer värt än någon annan kille i världen som tänker på att en dag få krama sin fru, sin dotter eller son. Ge lite av ditt rika liv till någon som inte har den rikedom av just, liv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii