Inte vara orolig...

Fy vad det händer saker i vår värld. Nu kommer det närmare också, hotet om illgärning. Undrar vad det är som driver människor till detta. Jag lägger dock ingen tid på att spekulera om det utan fortsätter som vanligt. Jag blir dock lite kluven mitt i alltsammans. Förra veckan small det i en storstad och många fick sätta livet till och nu känns det som det inte hänt eller snarare att jag blir lite avtrubbad av allt elände. Skönt är det i alla fall att det finns människor som får oss att känna oss trygga. Livet måste ju fortsätta ändå och det gör det. Vi planerar julsammankomster och alldeles nyss skrev vi klart en låt. Livet fortsätter, hela tiden. Jag ser framtiden an med glädje för jag vet och vill tro att det ordnar sig. Det är så mycket kvar och det finns inte utrymme för en massa oro eller att stanna upp för att undra. Som vanligt blir det Så mycket bättre i rutan i kväll och kanske vi tar ett glas vin till maten. I tryggheten med min älskade Marie som betyder allt och lite till. Det ger näring till det jag gör på dagarna och jag har många planer med kul saker i huvudet. Livet som Blom fortsätter.
Ibland behöver man öka volymen

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii