Friskus på Friskis...

Eller, nja, jag vet inte det ja. Idag gjorde jag i alla fall slag i saken och tog mig till Friskis här i Kinna. Checkade in med mitt nya fina medlemskort och ut kom ett litet kvitto som skulle sättas på en särskild kvittohållare. Det känns lite konstigt och främmande att stiga in i en träningslokal första gången. Det var fullt ös i cirkelgymmet och pensionärerna svettades ordentligt, men med ett leende på läpparna. Jag bytte om och vågade mig sedan ut i lokalen. Lite vilsen är man. Jag hade inte bokat någon instruktör, så jag fick klura ut maskinerna själv idag. Det blev ett blandat pass med både maskiner och lösa vikter. Jag har ju tränat förr och vet ungefär hur det går till, även om det nu var många år sedan jag var på ett gym. Jag ska ta hjälp nästa gång, tror jag, så att jag inte snor in mig i någon helvetesmaskin. Kroppen fick i alla fall en liten omgång och det kändes att vissa muskler inte hade jobbat på länge. Inte på detta sättet i alla fall. Skönt var det faktiskt. Det var gott att bara få komma igång. Jag är ju inte 25 längre..haha! Jävla uttryck!
Efter träningen fanns det glada gubbar i omklädningsrummet. De skulle iväg till Skene-Järn och fika, nu när de varit så duktiga. Lät trevligt. Själv åkte jag hem och käkade och fixade med diverse grejer. Satte upp en klädhängare i hallen, plockade in saker i skåp och fikade i lugn och ro. Snart är jag i gymmet igen. Trolig träningsvärk kommer anlända under morgondagen, gissar jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii