Snälla, kör av vägen...

Så kanske jag inte ska säga, men jag blir riktigt förbaskad, återigen, på dessa bilister som äventyrar andras liv. Nu har jag kört vägen mellan Kinna och Borås ett antal gånger, i alla väder dessutom. Kan ni tänka er, det är ingen skillnad på om det ösregnar eller är svinhalt. Lika förbaskat kör vissa galningar alldeles för fort och vårdslöst. Vilka är då dessa människor? Ja, bilarna är nästan alltid av samma märke. Stadsjeepar, BMW, Audi och en del andra lite sportigare modeller. Tydligen går dessa bilar att köra betydligt fortare med, än någon annan. Jag är ingen gubbe med hatt, men jag är mån om mina medmänniskor och framför allt i trafiken. 90 kilometer i timman är ganska snabbt och händer det något i den farten blir det konsekvenser. Flera gånger denna veckan har jag blivit omkörd av dessa idioter. Det är snö i mitten av vägen och halt i hjulspåren och jag kör i 80-90 km/tim. Snart kommer det en tok och drar om, snön sprutar och sikten blir begränsad. Även lastbilar, med släp, på 24 meter, väljer att köra jävligt fort. Det gick sådär för en igår. Hela släpet låg i diket och det var kaos runt platsen. Det spelar ingen roll om människorna är på väg till jobbet på morgonen eller om de ska hem, fort ska det gå. Att ligga ett par meter bakom och trycka och sedan vräka sig förbi, är populärt. Vissa gånger i kurvor och vissa gånger över helsträckade linjer. När de kört om, tänker jag onda tankar. Hoppas de slirar av vägen och hamnar i diket. Jag ser hur jag stannar till och tittar in i bilen, ler elakt och drar iväg. My finger to you, asshole!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii