Ett ständigt hot

Jädrar vilken härlig dag, solen står som spön i backen och det bubblar i kroppen. Den här veckan är speciell. Det kommer fler, så klart :)
Pyssel på fm och efter lunch packade jag termos och en muffins, filt, vatten och lite annat och drog till Almenäs. Räknade med att det skulle vara mycket folk...och det var det. Slog mig ner på en ledig plätt och hade i princip hela mammasverige med barn runt omkring. Vi föräldrar är ganska roliga om man funderar ett tag och framför allt lyssnar. Jag känner igen mig, är ju också förälder, men fan vet om jag var så hård ändå... En liten tjej bredvid, kanske 5 år och hennes mamma och fyra andra mammor med barn, ställde sig mitt på gräset o stortjöt. Det tog kanske 30 sekunder innan mamman började tappa tålamodet. Då kommer det; gå till moster då, spring ikapp så får du glass, skynda dig..med ganska hård stämma. Tjejen står kvar, tårarna rinner och hon är riktigt pissed nu. Då kommer nästa; Nähä, då åker vi hem!! Jag ringer pappa nu så får han hämta dig, kom hit. Mer skrik. Mamman; men sluta skrik, alla tittar ju på dig, vill du att alla ska titta på dig, var tyst!! Mer skrik. Mamman tar tag och ruskar...vill du bada mer!? Tjejen skriker och vrider sig loss igen och mamman efter..nu ringer jag pappa!! Vi kan aldrig gå hit mer om du ska hålla på så här!! Alla undrar ju vad det är med dig!! Mamman börjar slita av baddräkten och hoten haglar, ingen glass, tidigt i säng, vi får åka hit utan dig nästa gång!!
Så håller det på och jag känner hur det vibrerar inombords. Vad fasen är detta? Inte konstigt att en del barn blir knäppa eller att mammor, kan vara pappor med, får ta till mediciner för att orka med. De är ju barn, en ung ofärdig människa som behöver all vägledning den kan få och i stället blir de motarbetade och vågar inte göra ett skit. Skärpning föräldrar!!!
Nu ska jag sätta mig på balkongen och hota mig själv så jag diskar senare, men tar nog en kall öl först, så DET blir av i alla fall. Skål!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii