Tvättlapp!!

I morse var det upp tidigt...trots semester, ja, jag vet, men tvättid var inbokad och det var skönt att komma upp i alla fall :) Packade ner lite mer smutstvätt i påsen och gick ner till tvättstugan, som ligger i det andra huset, inte så långt, men fyra trappor ner och ut 30 m, in i nästa hus och ner i källaren. Jag kollar bokningstavlan att jag är på rätt dag :) Det stämmer och sätter handen på handtaget till tvättstugedörren...LÅST!! Vad faan! Det är säkert fjärde eller kanske femte gången det händer. Vad är det för idiot som tror att tvättmaskiner och tvätt är hårdvaluta nu för tiden. Sur blev jag och ställde ner grejerna på golvet utanför och fick gå upp igen för att hämta nyckel, mumlandes, jävla idiot...
Väl uppe tog jag ett A4 papper och en tuschpenna och skrev, LÅS EJ DENNA DÖRREN!! Fram med tejp, nyckeln i fickan och ner igen. In med tvätten i maskinen och upp med min fina "arga lapp" på dörren. Nu är vi ett, du och jag David Batra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii