Allt är inte som det var...

Tog en tripp till Gislaved idag, där jag tidigare bott. Under 16 år huserade jag i det lilla samhället och där började resan med familj, hus och jobb. Tiden går, kan man säga. Det regnade när jag åkte iväg och himlen var mest grå hela förmiddagen. Jag stannade till vid Linnéas konditori och köpte en fin längd att bjuda mina gamla arbetskamrater på. Jag körde sakta genom byn och drog ut mot området där vi tidigare bodde och även jobbade. Till min förvåning stod dessa lokaler tomma och skyltar i fönstren visade att de flyttat till Värnamo. Snopet! Där ser man. Då svängde jag in på vår gata och tittade på vårt gamla hus, samtidigt som regnet stod som spö i backen. Det blev en dyster bild, lika dyster som den var när jag lämnade Gislaved den där gången. Hade även stämt möte med parkchefen idag, så jag styrde kosan åt det hållet, men innan dess så köpte jag en kopp kaffe och mumsade lite på vetelängden jag köpt. Fick bli en fika i bilen. Träffade en skön kille som visade runt i de nya lokalerna. Parken är nästan helt ny. Bara själva danslokalen och barerna är från den gamla tiden. Kunde nästan känna känslan av berusning när jag klev in i den stora salen. De höll på att renovera även där, så det blir nog fint tills vi kommer och spelar i september. Tog några bilder och därefter styrde jag hemåt igen. Känns lika konstigt varje gång, men det är väl inte så konstigt egentligen. Allt förändras på det ena eller andra sättet. Jag såg vår förra granne i en bil och även en annan luring jag jobbat med, ett par till jag kände igen, men inte mer. Sånt är livet.

Vårt lilla hus i regnet. Det var heller inte som förr, nu
mycket finare...

Här har man stått och hängt och tjötat hål i huvudet på
folk och fä :) både före och efter dansen.

Välbesökt efter några pilsner.

Den nybyggda delen 

Häftiga lokaler. Ovanför trappan kommer det bli en scen
och troligen är det den vi står på nästa gång vi
spelar i parken, alltså efter den 20 sept.

Fin utsida.
#gislaved #gisleparken

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii