Vuxenfrukost...

Tänk vad spännande det kan vara att prova nya saker, i alla sammanhang. När jag var liten och vi höll till i stugan, så var det busigaste att dricka kaffe. Jag och min lille morbror bodde ofta där och vi gjorde dagarna bekväma för oss. Det känns som att vi var där väldigt ofta, men kanske det bara var på helgerna. Mormor och morfar var ju också där och morfar fixade alltid i trädgården medan mormor lagade godaste maten och tog hand om allt annat. Så när vi sovit över där på sommaren och vaknade till fågelkvitter, då blev det många gånger vuxenfrukost. Min morbror brukade dricka kaffe, han är fem år äldre och det gör han än idag. Jag däremot, var ny på området, så det blev mycket socker och mjölk i koppen. Det smakade bra och det var härligt att sitta i kalsonger och äta frukost, medan solen letade sig fram till vårt bord. Jag har skrivit mycket om det här i min bok, Midsommarprinsen.
Så idag gjorde jag vuxenfrukost, slog på stort och bryggde kaffe. Det är något speciellt, även om inte solen lyser just idag. Känner mig inte vuxen, men tittar man på hur dagarna spenderas, så får jag nog räknas som det. När ska de komma på ett piller som gör att man stannar i ålder? Pippi hade ju såna :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii