Det händer grejer...

Ja, till slut fick vi beskedet om att vi ska vara med i Svensktoppen Nästa. Hur kul som helst!
Det är en del förberedelser inför det, men jag tror att vi är ganska bra på banan. Vi håller det enkelt denna gången och kör "unplugged". Solen skiner också, om ni inte märkt det :) Det är helt underbart med sommar. Kände det igår när jag gick en sväng till posten och gick genom den lilla skogen här på baksidan. Grönt och lummigt och det luktar sommar. I övrigt rullar det på med musiken. Vi har ytterligare uppdrag och det är att skriva musik till andra. En hjälporganisation har fått en låt som vi håller på att färdigställa och i söndags fick jag kontakt med ytterligare två personer. Spännande!
Och så var det ju val också. Jag traskade iväg i sommarsolen och klistrade igen mitt kuvert som åkte ner i lådan, tillsammans med de andra rösterna. Nu efteråt kan jag fundera lite på hur det gick. Tänk att vi människor inte kommit längre i vår utveckling. Att vi gör allt för att vinna, typ, fast egentligen inte, om man funderar en vända till. Tänker vi på att vi alla kommer från Afrika, så blir det ett annat perspektiv på det hela. Om vi tar Norden som exempel, så bor det ju svenskar i Norge, finnar i Danmark, norrmän i Sverige, danskar på Island, osv. Hur funkar det då? De flesta av de här "annorlunda partierna" tycker inte om "mörka människor", men finns det verkligen ingen "mörk" som är medlem i något av dessa partier? Är det bara Europa som gäller eller är det hela världen? Det bor ju människor av olika ursprung i alla länder. Det blir jäkligt jobbigt om man ska reda ut allt det, vem som får bo var och vem som är vem och var man egentligen kommer ifrån. På så sätt tar vi död på oss själva. En del driver frågan om homosexuella och klassar dem som "farliga". Som sagt, till vilken nytta pågår allt det här?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii