Bögjävel...

Japp, en hård rubrik, kan man tycka. Ordet har kommit ur min mun ett flertal gånger, men inte i nutid. Jag var kanske 8-9 år när jag ständigt hamnade i klistret i skolan, men jag sade ifrån med just det ordet. Det kastades dock tillbaka på mig, rakt i ansiktet och blev sedan det ultimata uttrycket för ilska. Det var då. Det är en annan tid tid nu och jag har mognat och förstår vad jag säger. Jag hade inte en aning om vad det ordet betydde, det blev bara ett skällsord. Otroligt korkat. Jag fortsätter lite på temat från igår och jag känner väl att vi måste förstå och värdesätta det som händer kring oss idag och inte för flera tusen år sedan. Ingen har koll på hur det var då. Vi kanske vet en del, men inte allt och inte hur människor mådde eller vad de diskuterade hemma i stugorna. I grunden är vi samma och har samma känslor, men våra hjärnor har utvecklats betydligt. Det är också en negativ aspekt i det. Vi tävlar mer än någonsin och alla ska vara bäst på allt. Vi är experter på manipulation och att nedvärdera andra, men trots det så vill vi alla ha någon att älska och vara tillsammans med. Jag har nära bekanta som attraheras av samma kön och de trivs alldeles utmärkt med det. De är människor, trots allt. Världen förändras hela tiden, men vi förökar oss precis som vanligt och mer än nånsin, så det finns gott om utrymme för att ha en partner av samma kön. Möjligheterna att få barn tillsammans även då, är oändliga, tack vare kärlek och omtanke. Vi upprätthåller trots allt det viktigaste, kärleken. Kunde vi göra det liite till, så skulle vi kanske bli mer ödmjuka. Livet pågår nu, precis nu och det som varit gäller inte längre. Det räcker att läsa en bok som trycktes för hundra år sedan, så ser språket annorlunda ut. Det ser inte ut så idag, därför används det inte heller. Det finns heller ingen manual, bok, som talar om hur allt började och hur vi Ska leva, det får vi komma på efterhand, tillsammans, precis som vi gjort fram till nu. Älska vem fan du vill, det gör jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii