En liten del av världen...

En vanlig söndag kan bli något mycket trevligt. När jag vaknade i morse vid nio, var jag ganska trött. Kände att jag sovit som en gris, hårt och hyfsat länge. Kom i säng vid elva-tiden efter en mysig kväll ute på landet hos M´s pappa och fru. Efter frukosten tog vi oss till Maxi och handlade lite saker som saknades till lunchen. Det blev paj och frallor och till bordet kom dagens gäster. En tjej från Nässjö som förhoppningsvis ska delta i Svensktoppen Nästa till sommaren och hennes mamma. Dagens uppdrag var att skriva en låt till henne och det tror jag faktiskt att vi lyckades med, till en viss del i alla fall. E kom med en versmelodi, jag hittade ackord och M nynnade på en refräng. Jag tror att det finns en stor chans att den här låten får eget liv. Det är tacksamt att jobba med människor som har ett driv och är på riktigt intresserade. Tänk att det kan bli så intensivt i en lägenhet på sjuttio kvadrat, på fjärde våningen. Ord rusar genom huvudet, melodier far runt i luften och energier blandas hej vilt. Jag är lyckligt lottad som får vara med om det. Det är en liten del av världen, men hos mig är det stort.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii