F**k den så kallade arbetsförmedlingen...

Ett sådant armband skulle jag vilja ha. Det hela är ett skämt, spelar ingen roll vad rekryterare på Facebook säger. Pratade just med en dam där och jag kände att jag blev arg, men mest förvånad. Jag skrev in mig för två månader sedan, då det är tänkt att jag ska göra annat. Jag fick den hjälpen jag behövde, trodde jag, men så var det inte. Företagare räknas inte. Det finns inte ens en ruta på hemsidan att fylla i där det står egenföretagare. Idag fick jag svart på vitt i örat att Arbetsförmedlingen inte gör ett skit, damen sade det själv. Hon babblade på samtidigt som jag försökte göra mig hörd i luren. Hon upprepade samma sak minst fem gånger. Jag frågade igen varför jag ska vara inskriven och då sade hon att det visste hon inte, egentligen. Då sade jag, som jag ser det så fyller inte förmedlingen någon funktion alls, ni förmedlar inga jobb. Jo, sade hon, via hemsidan gör vi det. Jösses, som Baloo säger.

Kommentarer

  1. Ja jisses, AF är bara skit... Jag är själv inskriven och de har inte gjort ett piss för mig och får absolut ingen hjälp, inget stöd, inget alls. AF är helt funktionslöst och helt onödigt... Det borde göras något åt detta. -.-

    SvaraRadera
  2. Verkar vara vanligt förekommande.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii