Man vet aldrig!

Om du hade din framtid utstakad till punkt och pricka, hur skulle det kännas? Det vore väl självklart fantastiskt att veta vad som skulle hända varje dag, för då var du ju också förberedd och kunde ta på dig rätt kläder efter väder, veta exakt när du skulle stå utanför en viss dörr och hämta någon du tyckte om, garanterat slippa skälla på kyparen för att du fått fel mat, för det visste du ju redan att du inte skulle få :)
Nu är ju livet inte på det viset, som tur är, säger jag. Jag kunde känna på mig att det skulle bli lite åska nyss, men inte mer. Den känslan som finns i kroppen vid vissa tidpunkter, är det som styr oss vidare. Ibland känns det som , ja, vad som helst och ibland känns det i magen, mer på riktigt, på något sätt. Den sistnämnda går jag efter och den har alltid lett mig rätt. Har det känts bara något lite fel, så har jag skakat av mig den och gått vidare för att leta vidare, men som sagt, man vet aldrig när den dyker upp eller om den ens dyker upp. Dock vet jag, i alla fall, när den finns där och jag vet exakt vad jag ska göra. Så vad göra nu då? Jag vet exakt!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii