Snapsar och traditioner...

Midsommar står för dörren och det vet de flesta vad det betyder. Då plockar vi fram sillburkarna från i julas, tittar, luktar och rynkar på näsan och blir tvungna att köpa nya. I år blir det små burkar, säger man alltid och lik förbaskat hamnar det en eller två rejäla sillburkar i korgen. Mina traditioner har liksom suddats ut med tiden, då jag varit ensam i familjen under ett gäng år. Till och med födelsedagen har blivit bortglömd, av mig, en del år. Så jag börjar undra hur gammal jag är egentligen. Bättre att inte veta :) I år blir det ändring, på allt och det är jag glad för. De kommande högtidsdagarna ska firas med besked. Jag fyller ju till och med år på fredag, vilket händer emellanåt. Midsommarafton och kalas samtidigt. Jag fyller ju så klart år varje år, men...ni fattar :)
Snapsen är i alla fall inhandlad och ett par goda öl också. Vi får gäster på fredag, jag och min fästmö :) Det blir trevligt att få fira midsommar ordentligt. Menyn är planerad, så vi slipper att svälta. Nu väntar vi bara på härligt väder...hur det nu blir med den saken. Det kan bli hur som helst och det får det väl bli då. Skål!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii