"Tänkte precis det..."

När jag var mindre, i skolåldern, då fanns det några killar som jag umgicks med väldigt ofta. En del av dem gick i samma klass eller klassen bredvid, så det blev många timmar tillsammans. Vissa gånger blev det för mycket och man tröttnade på varandra, men efter ett par dagar ringde telefonen igen och så var det full fart igen. Ofta är det så att man finner en vän på grund av att man tänker lika. Jag vet många gånger där vi pratade i munnen på varandra och fyllde i varandras meningar, lite som Piff och Puff eller Knattarna. Jag har känt det där ofta, hur tankarna åker fram och tillbaka och på något sätt vet jag vad den andre tänker eller känner känslan av en liknande tanke som fastnar i huvudet. Idag är det ännu tydligare, av att nästan sitta ihop med någon. Jag och älsklingen behöver inte ens vara i samma rum för att det ska hända. Hon funderar på något och får en känsla och sedan säger jag samma sak eller tar vid där tanken slutade och framför det hon tänkt. Det är otroligt häftigt. Tvillingsjäl, jajamensan!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii