Lunch med Lena...

Och hur stor är oddsen att vinna en miljon på Lotto? Ungefär lika stor som att jag skulle träffa världens finaste människa. Vad ännu mer otroligt är, att hamna på lunch, med en av Sveriges största stjärnor,  om man backar till sjuttiotalet. Lena Andersson var riktigt stor och hamnade i gott sällskap,  musikaliskt sett, med Björn och Benny. Jag har då tagit dessa två giganter i hand idag, kan man säga. Energin finns säkert kvar. Att sitta bredvid henne kändes lite speciellt. Jag var inte så gammal när hon sjöng i radion, men jag minns det, så klart. Hon var med Abba på turné, det är stort, jösses. Idag åt vi kycklingfile och potatis tillsammans och hon frågade om vår musik, det tycker jag är stort. På Getterön, på en lunchservering, en helt vanlig onsdag, i juli. Jag tog vara på all energi jag kunde där vid bordet. Det bar frukt senare på kvällen. Jag och Marie skrev en låt, inspirerade av dagen och det bara på tre timmar. En riktigt bra låt, dessutom. Ett gott öl och lite rose' hjälpte till att lätta på stämningen. Fasen vad jag är nöjd med livet! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii