Semestertestet...

Jävlar vad väskan vägde, trots att det bara var fyra dagar det gällde. Skickade en bild till M när jag packade och hon trodde också jag skulle vara borta i fjorton dagar. Det är alltid så när jag reser bort. Bättre att ha för mycket än för lite. Fast det är klart, blir det fint väder alla dagar, så behövs det ju bara ett par shorts och t-shirts...och det var det :) Då skulle man bara ikläda sig ett tålamod av stål då...det behövs inte, för det har jag redan och varför skulle jag det, egentligen. Visst är jag, typ pappa på nytt, men barn är barn. Mina egna slogs i bilen lite då och då och bromsarna fick bekänna färg, då det berömda tålamodet faktiskt tröt utmed vägen.
Trippen gick till Danmark och siktet var främst inställt på Legoland. Förväntansfulla barn blev alldeles överväldigade av alla saker, så mamma Marie fick agera hönsmamma på riktigt och bli hållen hårt i händerna, men till slut släppte det lite och åkattraktionerna lockade. Vädret var med oss hela resan, fullt solsken och blå himmel. En liten fin campingstuga stod och väntade och vi huserade både där och på området, som var väldigt fint och barnvänligt. Sol, bad och en öl, två...tre öl, till de vuxna och massor med god mat. En lång båtresa hem, avlöstes av en något kortare bilresa, som dock kändes längre, då barnen fick spel och hittade på den ena retliga kommentaren efter den andra, så motståndaren gick i taket. Lite mat och sömn fick avsluta denna semestertripp. Vi har haft det väldigt bra och ska man se det ur en äktenskaplig synvinkel, så är jag inte ett dugg orolig för kommande semestrar. Smidigare ressällskap får man verkligen leta efter. Det är som att vara ute med sig själv :) Självgodheten rann just över, haha! Vad jag menar, är att tankegångar, planering och allt annat bara flyter på. Så semestertestet får MVG. Undrar vad som hänt om det regnat i fyra dagar...och enda skyddet var en tio-kvadrats campingstuga...

Lite blåsigt på vägen dit

Finns det man behöver


Det finns öl...och öl

Paus i Fredrikshamn innan hemresan

Njutbart

Förundrad över Nyhavn

Nöjda för dagen

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii