Vilket tjafs...

Vissa dagar blir jag inte klok på människor. Varför argumentera, när man inte själv har fullständig koll på hur saker och ting är och ska vara. Jag "vann" första överklagan angående våra ringar. Det var ingen stor grej och vi, mannen i affären och jag, kom överens och skildes med ett glatt handslag och jag, hade dessutom femhundra kronor mer i plånboken, än när jag kom. Andra diskussionen gällde parkering på gatan där jag bor. Det finns ju ut och infarter till husen och det finns gångvägar. En grannes son, i typ, 55-60 års ålder, som dessutom inte bor på gatan, stannade mig vid bilen, då jag skulle iväg. Pappan var med, men fortsatte gå iväg och försvann. Jag hade tydligen ställt bilen framför en utfart, enligt honom. Jag hävdade att det inte är en utfart och så höll vi på i tio minuter. Det ena dumma påståendet efter det andra, hoppade ur munnen på honom. Då jag kom med samma argument tillbaka, då visste han inte riktigt vad han skulle säga. Det hela var bara dumt. Han borde skaffa sig något att göra på dagarna. Han sätter dessutom lappar på bilarna som ställer sig där jag stod och säkert stått femtio gånger sedan jag flyttade hit, för åtta årsedan. Jag avslutade diskussionen med," Nu har jag inte tid att stå och lyssna på ditt meningslösa tjat mer, hej då." Ska ringa till P-bolaget i morgon och be dem skicka en lätt förklaring på hur man får parkera och inte och lägga i pappans brevlåda.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii