OS =...

Onödig Skit!
En massa tjat och gnäll innan det ens har startat. Eller har det startat? Snart ryker väl alla ihop, på grund av en massa konstiga åsikter om ditten och datten. Människan är konstig. Det ska vinnas, vi ska ha makt och skiter i alla andra. Det är väl inget värdig spel, om inte alla accepteras. Vilken läggning man har, gör väl inte att man är sämre eller bättre idrottare. Du ÄR inte idrottare, utan en människa med talang för idrott. Likväl ÄR du inte revisor, utan en människa med fallenhet för siffror. Det största problemet vi ofta har, är att vi ständigt ska överbevisa, vi ska ha rätt. Det är något fel på dessa människor. Vad vinner man på att jaga sig själv? Det är det man till slut gör. De närmsta vännerna måste tycka att jag är bäst, jag hinner både hämta ungar, träna, handla och ge partnern en puss på kinden i dörröppningen, innan det är dags för nästa utmaning. Hej vad det går! Åh, så kul det är! Så länge det är kul är det väl ok, eller? Jag brukar återkomma till detta ämne och jag tycker fortfarande det är tragiskt när folk har skygglappar på sig, för att inte bli störda, varken av andra eller sig själv. Vår hjärna är för bra, tror jag. Den kan allt och lite till. Dock har den en bugg och det är att den inte kan tala om för oss när vi ska dra ner på tempot. Ska jag se på OS? Nää!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii