Vilja till förändring...

Det har varit en härlig helg. Lugnt och skönt utan krav. Det behövs mellan varven, även om dagarna i övrigt inte stressar ihjäl en. "Mello" var ju en besvikelse som väntat. Ofattbar musik och sånginsatser som kan liknas vid...jag vet inte vad. Det är bara ett spektakel, trots allt, men det passar bra som bakgrundsunderhållning till allt annat snack. Vi har också hunnit med att läsa lite böcker. Älsklingen har satt näsan i Andreas Carlssons bok nu, efter att jag plöjt den. Då hamnar vi på samma nivå :) Jag fick lånat en bok av mor, men den får jag nog lägga åt sidan. Den är helt obegriplig och ett enda stort svammel. Blir alldeles yr i mössan. "Min mormor hälsar och säger förlåt" är titeln och är skriven att Fredrik Backlund, han skrev också om "Ove". Den kanske är bättre. Sättet han skriver på är helt koko och stressande. Utmaningen har sakta dragit igång och idag är det dag tre. Igår blev det bara promenad, men det är alltid något. Viljan finns där och jag hoppas den slår rot ordentligt snart, på alla sätt. Fick frågan igår vid lunch om det händer något kul i veckan. Jag tänkte hårt, så det värkte. Svaret blev; nä!
Jävligt märkligt! Efteråt kom det; jag får väl byta jobb helt enkelt... blir det roligare då? Kan undra jag, vad som ska hända.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii