Vad är jag för en typ...

Jaha, då var det onsdag, lillelördag eller lillepyttlördag, som det kallades när jag bodde i Gislaved. De är väl för lustiga smålänningar :) Just nu står en kopp kaffe intill mig och en banan får tjänstgöra som mellanmål. Igår kväll fick jag inspiration och skrev ihop en del av en vers till en kommande låt. Tror den har något faktiskt. Det låter lite Gessle i mina öron, men det kan ju vara bra ändå. Han har ju fått ihop en och annan krona på sina låtar. Lite tidigare på kvällen satt jag framför datorn och fick en idé om att leta upp ett test. Ett persontypstest. Det brukar man göra när man t.ex. ska söka nytt jobb eller byta karriär. Jag fann två olika på nätet och tog mig tid att göra båda. Det är kluriga frågor en del och man får inte väga in för mycket hur det är nu och hur andra uppfattar en. Det blev liknande resultat på båda, även om frågorna skilde sig åt en del. En fingervisning om vad jag ska göra, helt enkelt. Jaha, vet du inte det? Jo, min högsta dröm är att göra precis det jag vill. Undrar nu om inte den drömmen sitter jävligt högt upp. Så vad blev då resultatet?
Dessa förslag kom upp;

Lärare, konsult, psykolog, socialarbetare, personalvetare, präst, affärsbiträde, säljare, HR-personal, direktör, eventkoordinator, politiker, diplomat, skribent, skådespelare, designer, hemmafru/hemmaman, musiker.

Ja, där ser man. Förvåningens ansikte. Och jag som trodde...
Ok, då ska vi se. 48 år, frisk och stark, fantasifull, glad, social, har skrivit drygt 300 låtar, en bok, 3 stora musikprojekt, är inne på det fjärde, bloggar, gillar att läsa, motionerar, sjunger, föreläser, lagar mat och bakar, skriver insändare, människokännare, tycker om att sälja och spelar gitarr.
På mitt visitkort står det; massör...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii