Vi delade på oss...

Det är just en sådan mening som gör att du klickar dig in här. Ok, vad kommer nu då?
Tankar far runt i huvudet mest hela tiden och landar lite här och där just nu. Precis som ett flygplan, så är man ur kurs nästan 90% av resan. Man får hela tiden korrigera och följa kompassen och dess riktning, för att så småningom hamna på rätt landningsbana. När planet har landat är ju nästa mål att ta sig till rätt gate och hitta sina väskor. Förhoppningsvis kommer de efter en stund, sakta åkande på rullbandet. Sedan avlöser målen varandra och till slut kan man sträcka ut sig i en skön säng eller på en handduk i solen. Som det är nu, så åker jag runt på det där rullbandet. Det går sakta, men det går runt. Det är ingen som står vid sidan och tittar oroligt efter mig. Vi har inte fått kontakt ännu. Kanske på nästa varv. Så i morse, när vi delade på oss, en bil for iväg åt Kinna-hållet och den andra, min, for iväg åt Borås-hållet, så funderade jag på vad jag gjorde uppe så tidigt. Klockan visade 6.15. Har jag missat något här? På vägen, ja inte på den här vägen, men utmed vägen kanske rättare sagt. Det är vardagen jag står och väntar på vid stoppskylten. Ena bilen efter den andra passerar. I kväll är vi tillsammans igen, hela helgen :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii