Uppskattning...

Vad är det för nåt?
Idag kom min fästmö hem från jobbet med en blombukett i handen. -Varsågod, sade hon med ett leende. Genast for det ut en fråga ur min mun - vad har jag gjort? Hon fick ett tack också, så klart.
Det var inget direkt jag hade gjort tydligen, bara varit go och snäll :)
Jag blev glad och satte blommorna i vatten och nu står de fint på köksbordet och påminner mig om att jag finns för någon och är uppskattad för det. Det kan vara småsaker vi kan uppskatta hos någon, men talar man inte om det blir det svårt att känna något. För ett par timmar sedan hade vi besök av två ungdomar, varav den ena är en fantastisk sångerska. Hon brinner för det hon gör och hennes kille som var med, ger henne stöd. Vi ska samarbeta med musiken och försöka skriva några låtar ihop och ge henne några fler verktyg att jobba med när hon är ute och sjunger. Vi ville visa att vi tyckte om det vi hörde senast och ge henne uppskattning för hennes driv och energi.
När gav du någon en komplimang senast?
När talade du om för din partner hur mycket hon/ han betyder för dig?
När sade du till kocken på din lunchrestaurang att dagens mat smakade kanon?
När...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii