Som en fis...

Jag trodde nästan det drog ihop sig till krig igår. Stormvarningarna stod som spön i backen och reportrarna såg allvarligt sammanbitna ut. Jag värmde vatten och tände ljus i lägenheten och en svag oro for i kroppen när vinden sakta ökade utanför. Samtidigt visste jag på nåt sätt att det hela var en aning överdrivet. Under tjugo minuter fläktade det på ordentligt, men inte som befarat. Som en större fis från vår Herre. Tänk vilken makt media har. Det är väl bra att de varnar och tar saken på allvar, men de borde väl ha större erfarenhet än det här. Man är inte strandsatt, så länge mobilnätet funkar. Så nattismess gick fram och jag kunde lägga huvudet på kudden i lugn och ro och somna. Först släckte jag så klart ljusen. Brandvarnaren behöver nya batterier så det var bäst så.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii