Det är inte kul...

Jaha, här vaknar jag lite extra tidigt idag och tittar till på termometern, -0,1 grader! Fy, fan!
I hate kyla! Finns det något bra med den? Det enda är väl att man får ta på sig en mysig tröja, sitta med ryggen mot elementet när man äter frukost och att värmen i bilen funkar. En veckas skidsemester, ja, absolut, men det enda man längtar efter under den tiden är att få komma tillbaka till den varma goa stugan. Det ser ut att bli en fin dag, hur som helst. Jag ska ta tag i jobbsökandet och jag ser att det inte kommer bli så lätt, men jag måste försöka. Lite träning får det också bli.
Igår hörde jag på radion om ATG´s nya reklamfilm, den med den lilla hästen och dess familj. Manuset i den har visst upprört känslor i vissa kretsar. Syftet med filmen var inte att håna de med bipolär-sjukdom utan den handlar om drömmar och de ofta kantas av motgångar. Sedan vilka motgångar man använder som exempel, det kan säkert diskuteras. Dock blev jag inte förvånad när jag hörde reportaget på radion om vem som reagerat starkast, precis den jag trodde. Personen hade grottat ner sig ordentligt i filmen, läst mellan raderna, som hon sade och verkligen analyserat. Jösses, har man inget annat för sig. Det är dessutom en fiktiv historia och det är en Häst i rollen. När hörde du en häst prata senast?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii