Pensionärer och äppelkaka...

Det är något visst med september i år. I alla fall som månaden har börjat, med sol och värme.
Nu har jag äntligen börjat komma tillbaka efter en helt förslappad semester. Promenader varje dag, qigong och allmän träning. Det gäller att bli en fit 50-åring :)
Igår var en härlig dag. Upp tidigt och sedan en skön promenad till stan. Skördemarknaden gick av stapeln och jag kan säga att lite äppelkaka och vaniljsås lockar även den skröpligaste människa. Och det som drar mest är väl att det är gratis. Gråhåriga farbröder och tanter vimlade inne och utanför Kulturhuset. Vi fick varsin bit och det smakade riktigt bra. En timme gick åt och i samma veva gick vi in i kyrkan och tände ett ljus för min morbror, som igår skulle fyllt 73 år. Fasen vad han är saknad.
Vi satt i kyrkan i en kvart och bara var. Det var härligt. Sedan fick vi en en tur upp i klocktornet och kunde se hela stan. Jag är född i Borås, men har aldrig varit uppe i det tornet.
Senare blev det mer godsaker, då vi bjöd på tårta här hemma. Sonen fyller 21 år nästa måndag.
Balkongdörren stod öppen fram till klockan 23 och sensommaren smög omkring i lägenheten. Det enda som saknades var min fina vän och älskling, men idag ses vi igen :))
Då blir det musik för hela slanten och en ny schlagerlåt ska sättas samman och levereras. Det blir spännande!

Smaskigt

Ljuset i mitten av bilden är till Lars

Rejäla klockor



Borås från ovan 6/9 2014

En får inte vara höjdrädd

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii