Ingen tupp i halsen. ..

Då var det dags att ta tag i mina stämband och se om det går att klämma ur en bra röst ur dem. Mötet med denna lilla människa till sånglärare var jättetrevligt. Det var tjena, tjena och hej och hå, men inte på ett klämkäckt sätt. Först var det allmänt om vad jag ville med lektionerna och sen drog det igång direkt. Rätt var det var satt jag med en gitarr och sjöng en egen låt. Hon lyssnade och begrundade under tiden. Vi övade på andningen och jag var rätt snabb på att fatta hur det gick till. Sen sjöng vi aaaa på olika toner och jag blev väldigt förvånad över hur högt jag kunde gå bara efter några minuter. Jag höjde mig tydligen en ters på dessa få minuter. Vet inte vad det betyder, men det kändes bra att höra att jag kan bli en bättre sångare. Efter 45 minuter hade jag träningsvärk i magen och det är ett gott tecken för då använder jag rätt muskler. Och inte var jag trött i halsen heller. Nästa vecka kör vi igen. Då ska jag ta med en låt att sjunga. Får se vad det blir. Lalalalala!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii