Det är därför jag går upp...

Ibland funderar jag faktiskt på vad jag håller på med på dagarna, inte så ofta, men ibland. Det kan kännas tungt att släpa sig ur sängen och veta att dagen kommer fyllas av patienter med en massa bekymmer. Jag är glad att jag kan hjälpa till, så klart. Eller att vädret är som idag, grått och regnigt. Inte mycket att göra åt, men ändå en anledning till att känna att det vore skönt att somna om.
Nu är jag hemkommen från en närliggande stad, dit jag åkte vid två-tiden för att träffa en tjej med Rösten. Vi skulle skriva musik tillsammans och se om vi kan få till något bra inför kommande projekt. Hon plockade i sina texter och spelade upp den ena låten efter den andra. Speciella tongångar och en unik röst. Så, en talang är funnen och nu gäller det att förädla den. När jag åkte hem, tänkte jag på vad jag håller på med på dagarna. När jag steg innanför dörren här hemma, hade jag en energi i kroppen som jag blev glad över. Det är det här jag ska göra, vill göra. Det är alltså därför jag går upp på morgonen, okej.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii