Ut med det gamla...

Rensade förrådet i lägenheten för någon vecka sedan och sen dess har det stått ett antal påsar i hallen. Det var gamla kläder som hängt till ingen nytta och som har följt med på några av mina flyttningar. Konstigt det där vad man hänger fast i gamla grejer. Det är inte att de är värda något, men de fyller ändå en plats. Förrådet i källaren hyser också en del gamla prylar, men idag tog jag en del av det också. Det känns bra när det väl åker ut och mer plats blir det också. Kanske inte att fylla med nya prylar, men det blir lite luftigare och lättare att komma åt sådant jag faktiskt använder. Vissa saker har ett värde i sig, ett minne. Nu snackar jag inte stora fåtöljer eller annat utan böcker eller någon pryl ungarna haft när de var små. Jag har några reseböcker som mormor skrev när hon var ute och såg sig om i världen och de är så klart värdefulla. Jag får ta och gå igenom allt en gång till sedan. Skulle tro att det finns mer som lämpar sig för skroten. Det är liksom dags att rensa nu inför kommande förändringar.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii