Lämnar Borås...

Snart är det dags att börja stapla flyttlådorna på varandra igen. Rensa ur och städa undan och kånka och bära. Från en plats till en annan. Nu väntar ett helt nytt kapitel i Livet som Blom. Efter att ha flyttat hit från Gislaved, så har det blivit ett lägenhetsbyte där emellan, dock i samma hus, men ändå. Så nu har det alltså gått nästan exakt nio år sedan jag kom tillbaka till min hemstad. Det var snöigt och kallt och kroppen var sliten efter både flytt och skilsmässa. Nu är det något helt annat som väntar. Glada miner och en underbar människa att dela livet med. Det blir ett nyår som heter duga och ett perfekt sådant att börja leva på nytt, som många gånger annars brukar handla om att börja träna eller sluta med godis. Så efter nyår kan jag titulera mig Kinnabo, vilket blir väldigt trevligt. Det blir nya promenadstråk, nya gator att lära sig, nya affärer och troligen en massa annat nytt vad det gäller jobb och fritid.
Tyvärr är det inget hus som står redo och väntar, inte än, men dock en lägenhet av högsta klass. Huvudsaken är att vi får vara under samma tak, det är det bästa. Så, Marks kommun, höj beredskapen för snart kommer det en galen Boråsare och bosätter sig mitt i smeten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii