Äldre rökare är arroganta...

Host, host, host! Just nu går det knappt att sitta på balkongen. Det finns rökare i huset och gubben under mig och även ett nytt, äldre par under honom, röker så det står härliga till. De njuter väl en kopp kaffe eller en öl, kan jag tänka. Det ryker in i min lägenhet, för jag bor högst upp. Vore skönt att kunna ha öppet balkongen och få lite frisk luft. Jag är inte så känslig annars, men när det börjar osa i hela lägenheten av cigarettrök blir jag förbannad. Satte upp en snäll lapp i trapphuset, men det gjorde ingen skillnad. Hyresvärden tog till och med ner den häromdagen. Nästa steg är att ringa och be dem sätta upp en askkopp utanför dörren, så att herrskapen kan ta sig en promenad, ut i friska luften och ta sig en cigg. Det är precis som att vi andra inte existerar. Även om jag skulle banka på dörren och säga till, så tror jag inte det skulle bli ändring. I hate rökare! Arroganta, dumma, trögisar, är vad de är. Alla dessa gifter gör att de blir ännu trögare i skallen. Hoppas de går hädan snart, så jag kan sitta på balkongen igen. Jag gör det ändå, så klart, men fasen vad trött jag blir. Jaga hus nu, så man kommer härifrån snart, så kan de inhalera dödsröken bäst de vill. Jag har inte tänkt göra det i alla fall. Blä!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii