Märkligt möte...

Tog en sväng till matbutiken på förmiddagen. Började plocka bland grönsakerna och frukten. Vid slutvarvet stod jag och letade efter ekologiska bananer och då såg jag en man i ögonvrån som var på väg mot mig. Jag tittade upp och mötte ett bekant ansikte, från länge sedan. Han heter Leif och är far till mina plastkusiner, eller hur man nu säger. "Hej, det var längesen man såg dig!" Jag svarade ungefär samma och sträckte fram handen och fick ett löst handslag. Därefter, precis när jag väntade mig några frågor, så styrde han rakt mot salladen, mumlandes, letade upp ett salladshuvud och vände på klacken och gick mot sin vagn en bit bort. Jag stod kvar med munnen öppen och handen fortfarande framför mig, som i ett handslag. Han gick. Jag tänkte, han kommer väl tillbaka och pratar lite, men det gjorde han inte, han gick. Kan tillägga att vi har umgåtts massor när jag var mindre och upp till kanske 15-16 år. Fester, födelsedagar och allmänna tillställningar, hur mycket som helst. Märkligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii