Det brinner i tomteluvan...

Om jag ändå hade ett par önskelistor. Under året hör man hur folk saknar det och det, men jag hinner aldrig skriva ner det och inte ens memorera heller. Vissa saker är ju akuta och då blir det de själva som rusar iväg och handlar. Fick ett par timmar idag, då jag kunde ta mig till stan. Blev jag lugnare av det? Knappast. Visserligen kom jag hem med en julklapp och det var ju bra. Vad tusan ska jag köpa? Till de som har allt är det extra svårt. De som ändå inte önskar sig nåt, ja känn på den. Under luvan är det hett nu kan jag säga. En fin gest är ju att skänka en slant istället. Hur glada blir de som väntat hela dagen på tomten då? Inte så. Tur att det inte är julafton i morgon...

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii