Julens tankar...

Julegröten puttrar på spisen och det är mer eller mindre mörkt ute. Regnet far på tvären och julstämningen är på minus. Ja, inte helt och hållet. Inomhus lyser ljusstakarna och klapparna är inslagna och nedpackade. Jag ringde far och önskade god jul och sen var det dags att hämta barnen på stationen. Värsta ovädret. Vidare till mor för julmat och umgänge och i år var älsklingen med några timmar. Härligt! Livet är helt oskrivet, vilket kan vara både spännande och mindre trevligt. Jag fick se ett ansikte idag jag inte riktigt kände igen. Det var inte det vanliga, "livet är verkligen underbart, eller hur! " Livet är orättvist ibland. Det är jul, men det betyder inget, om inte alla är som de brukar. Tradition vet ni väl. Svensson Svensson fick äran att liva upp stämningen, när vi åter sjönk ner i soffan hemma. Han håller hårt på traditionen, den där Svensson. Ett glas vin passar bra nu tillsammans med några chokladbitar. I sällskap av mina fina barn njuter jag och skänker en tanke till alla andra. Julen är ingen glättig Facebookbild, det är inte alltid gullegull och perfekt inslagna paket. Det är livet. God jul, på riktigt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii