Energin är slut...

Det går mot nytt år och det ser jag fram emot. Året som gått har varit bland det bästa i mitt liv. Fort har det gått, men vi har gjort så mycket roliga grejer. Härlig vår med spelningar, underbar sommar med sol och värme Och spelningar, en lika rolig höst också med spelningar och andra trevligheter.
Under året har det funnits andra saker som engagerat och med facit i hand, så har jag bara slösat bort en massa värdefull energi, på ingenting. Jag har ett jobb där jag måste engagera mig, men det gör jag för att jag gillar det och att jag får mycket tillbaka. I övrigt har jag inte fått ett skit tillbaka, utan bara en massa huvudbry. I fortsättningen kommer jag inte engagera mig i något som inte ger mig något tillbaka. Känns det inte i magen eller jag inte ser någon form av återbetalning, så kommer jag bara gå förbi. Oavsett vad det gäller. Det är slut på dum-snällheten från och med nu. Låter det egoistiskt? Det är det inte, men väldigt själviskt och det är en jäkla skillnad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii