Elak liten jäkel...

Så där ja, då var påsken över för denna gång. Som vanligt, så har jag dålig koll på alla helgerna, men snart kommer det visst fler röda dagar. Tur att andra har koll, så jag kan vara ledig :)
Vädret kan man ju inte klaga på och äntligen börjar det bli lite brun nyans i huden, istället för blekvit och vintergrå. Känns härligt. Vad gäller aktiviteter i påsk, så var det lite av varje. Naturligtvis har fikastunderna varit njutningsfulla i gröngräset och en hel del mat, av det godare slaget, har landat behagligt i magen. Dock blev påskafton ett rejält magplask. En timma innan promenaden till påskmiddag, så lutade jag mig tillbaka i en solstol och sippade på en god öl. M gjorde samma sak. Cirka två och en halv timme senare, lutade jag mig framåt med huvudet i en toastol. Det var mindre njutbart. Vi fick avsluta kalaset i en hast, då även lilltösen i sällskapet hälsade på i vattenklosetten.
Tur att det gick över lika fort som det kom. Dagen efter var jag på benen igen och vi kunde fara på utflykt, ut i solen. Den lilla bacillen hade dock slagit rot i övriga sällskapet också och de låg senare den dagen. Fy fasen! Så kan det gå.

Lite besviken blir jag allt, på elaka baciller

På Skärtorsdagen sänktes urnan ner och Lars
vilar nu tryggt hos mor och far.


En öl i solen kan få ödesdigra konsekvenser :)


Leende älskling!

Utflyktstillbehör

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii