Sådan far, sådan son...

Ofta när man är liten eller träffar på små barn, så hör man kommentarer som; ja, han har pappas ögon, mammas näsa, pappas hår och haka, osv. Det vore ju konstigt om man gick helt fri från föräldrarnas drag. Jag har ett blått album, med bilder på mig, mamma och pappa och några fler släktingar. Jag är bara några dagar på ett av korten och ligger i en vit fin vagn. Mamma har skrivit lite om hur allt har varit, om och när jag kryper och går och utvecklas på olika sätt. På första sidan är det en bild på mig, mamma och pappa. De var riktigt unga när jag kom till världen. Albumet är inte komplett, det saknas bilder och jag märker att anteckningarna blir färre och färre. Det gör inget, jag finns till och jag har fortfarande båda i livet, mer än väl. Livet som Blom, skulle nog vara en bra titel på en bok om pappa. Den skulle jag vilja läsa. Ibland funderar jag på varför saker och ting blev som de blev.
Här är vi i alla fall. Kan skilja något år, men jag tror vi är nästan lika gamla på bilderna. Är vi lika?




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii