Hej, det är Niklas...

Vilka sköna dagar det varit och ännu fler kommer det bli. Solen står som spön i backen och det är rätt gött faktiskt. Jag tog det lugnt igår eftermiddag, men laddade ändå lite med styrketräning och även qigong. Kvällen gick åt till en ny svensk film som jag såg fanns på Viaplay, den var sådär. Ska se färdigt den under dagen. Kort efter att jag ätit, ringde telefonen, det var dolt nummer och jag lät det ringa en gång extra innan jag svarade. Det brukar vara säljare. De bryr sig inte om vad klockan är på dagen. "Ja, det är Anders." "Åh, så bra, tjänare, detta är Niklas Strömstedt som ringer och stör." Jag tänkte att nu är det väl ändå någon dold kamera här någonstans, men rösten var bekant. "Hallå!"
Efter att jag med bultande hjärta tog mig till en stol, så berättade han varför han ringt. Han är ju programledare för Tack för musiken och nu är det dags för en liknande serie, Kvällens artist. En halvtimme långt, men med samma upplägg, ungefär. Man sitter ner och pratar, spelar en låt tillsammans med bandet, pratar lite till och en ny låt. Det handlar om nya artister och låtskrivare, så det passar ju perfekt. Jag hade lite kontakt med Niklas i höstas, via Instagram, då vi skulle spela några av hans låtar och inte kunde hitta ackord. Han svarade snabbt och vi lade även med en länk till vår musik. Han hade lyssnat och gillade det han hörde. Det är en lång process detta och ett par till kommer att höra av sig med information om hur det går till. Inspelningarna börjar i september, så vi hinner nog bli nervösa både en och två gånger. Vad fasen ska jag ha på mig?



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii