Förväntningar...

Hur man än vänder och vrider på saker och ting, tillfällen och händelser, så tror jag att förväntningarna finns där. Många säger, jag har inga förväntningar och blir då således utan, oftast. Förväntningar måste finnas i olika grader. Jag lade ut en tråd på en facebooksida där trubadurer samlas och frågade vad de tycker om att en ensam, eller två, spelar med bakgrunder och det visade sig vara en känslig fråga. Många olika åsikter spann loss. Jag struntar egentligen i vilket, men det är alltid kul att kolla läget. Jag har aldrig spelat med bakgrunder och det har alltid blivit hur bra som helst. Känns äkta och levande att kunna avvika från programmet. Vad förväntar sig publiken, gästerna? Det vet man inte, bara det känns rätt från ens egen vinkel och man tycker om det man gör, så blir det kanon. Ikväll ska vi öva lite mer, men bara en stund. Älsklingen fyller år idag, så det blir till att fira. Undrar vad hon har för förväntningar på kvällen och dagen som födelsedag?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii