#Nätverksbranschen, finns den egentligen?

Jag blir så trött. Jaja, jag behöver inte bry mig, men jag är lite fascinerad av en sorts människor. De som jobbar med nätverksmarknadsföring. Jag har några bekanta som fortfarande gör det. Jag har också gjort under ett antal år och vet vad det innebär, MYCKET JOBB! En sak till som slagit mig nu genom åren är, du måste kunna ljuga så in i helvete, vara orädd att förlora ditt rykte som människa, spela en roll och lära dig hur man försvinner ett par år när företaget, teamet, produkten, inte står upp till det du lovar och sedan ha styrkan att dyka upp igen, som gubben i lådan och göra om samma sak igen och igen och igen. Jag håller ett öga på de här människorna, som en gång var med och introducerade mig för denna verksamheten. De var med i Natures Own, de fick de högsta positionerna, de finaste bilarna och mycket mer och pratade och pratade. Sen gick de upp rök. De var med i Seven och pang så var de högst upp på trappan, samma personer återigen och sedan gick de upp i rök. Blåbärsföretaget kom till Sverige och vem har vi här då? Samma personer igen. Nyss fick jag se en video på tuben om ett annat företag i branschen, de säljer olika vitamindrycker, mm och vem tror ni dyker upp med ett stort leende och ett brinnande engagemang för det här företaget, jodå, en av de stora sedan tidigare. Jag tänker så här. Om de andra företagen gav så in i helvete med lön och frihet, varför i hela friden måste de då fortsätta? Var inte det målet med de andra, att tjäna en sjuhelsikes massa pengar och sedan sitta och pilla  naveln? Jag fattar verkligen ingenting. De jobbar dygnet runt och tjänar inga pengar, eller?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii