Å hur gammal är han då...!?

Tänk vad insnöade vi är, när gäller de där siffrorna, som talar om hur länge vi levt. Vi hade en liten, allmän diskussion om det igår kväll. Det är intressant hur det styr oss. Även i lördags kom det upp, då en bekant, liksom vi, också är kär upp över öronen och där det också skiljer i ålder. Det spelar ingen roll. Nu för en stund sedan slog jag på tv:n och där sitter Maria Lundqvist hos Malou och de pratar också om detta. Hon har ett förhållande med en man som är 20 år yngre och hennes svar på frågan om hur det påverkar henne och omgivningen blev; "så länge jag finner att jag/vi utvecklas tillsammans, att det finns stimulans i olika former och att våra dofter passar så oerhört bra ihop, så struntar jag fullständigt i hur många år som skiljer, vi älskar varandra för de människor vi är. Åldern är bara siffror och tyvärr hänger vi upp oss på dem." Jag känner precis likadant och min älskling har exakt samma syn på det hela. Visst kan jag önska att mitt födelsedatum vore ett annat, men jag skulle aldrig byta bort de erfarenheter jag samlat på vägen. Ändå känner jag mig yngre än på många år och den glädjen som spritter i kroppen när jag ser, känner och är med min stora kärlek, går inte att förneka, antingen jag är 35 eller 47.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii