Meningen med livet...

är funnen! Tänk att det skulle ta sån tid innan den gåtan fick en upplösning. Gåtan, ja eller frågan, ställs ofta av alla och ingen. Det har gjorts film av den och massvis med böcker har skrivits i ämnet. Alla tror sig ha ett svar och breder på mycket och väl när det gäller att beskriva själva kärnan. Finns det verkligen bara ett svar? Nä, det tror jag faktiskt inte. Jag tror att alla någon gång finner svaret, hoppas att det är så i alla fall och en del kanske har svaret mitt framför ögonen och ändå inte ser det.
Meningen med livet är kärlek, vara älskad och ha någon att älska. Det är ett hem, tak över huvudet och mat på bordet. Ett härligt skratt, ett glas vin mitt i veckan, en fika tillsammans med barnen, ett samtal med barnen. Bilen startar på morgonen och en känsla av trygghet, en melodi som landar i skallen och kommer ut genom munnen och genom fingrarna, glädjen över det och att kunna vara på väg någonstans, tillsammans med någon, mot någonting bestående och äkta, sanningen. En kram och en puss, tidigt en morgon, av någon som finns där för en, för att man är den man är.
Kan jag sedan få tillgång till ett fint hus och ett par extra slantar för jobbet jag gör, så är det en bonus. Fasen vad gött det är!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii