När man vill liite för mycket...

och fler är inblandade, så blir det inte så bra ibland. Det är en ynnest att ha en drivkraft och många idéer, men det gäller att det håller hela vägen. Det är svårt att bromsa sig, det vet jag, men någonstans måste man ändå ha en aning och en känsla, av vad som är möjligt att genomföra med två händer. Jag fick ett prakttillfälle för ett år sedan, att presentera musik för en person, en med stora drömmar och som jag nu förstår i efterhand, lite för stort ego. Tyvärr gick det inte som jag trott, men jag höll ut i ett år och trodde på de besked jag fick. Skulle en världsartist sjunga en av mina låtar? Nja...
I de projekt jag själv varit förare, så har det funkat ända fram och det är jag glad för och jag tror att jag klarat det utan att få sura blickar efteråt och att någon blivit besviken. Det känns så i alla fall.
Så, tro stenhårt på det du gör, men tänk och begrunda utmed vägen och var ärlig mot de du engagerar, då blir det kanon!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii